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Peracha Vayera, Shabbat 15 Hechvan 5775, Shabbat 8/11/2014

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La perasha de VAYERA
 
 
Me da pena meldar en la perasha de Vayera por lo ke akontesio a Avraam Avinu, kayendo en el mismo yerro una vez detras de la otra.

En la perasha de Leh Leha meldimos ke kuando estava Avraam para entrar en Ayifto, disho a Sara su mujer:
" .....Ya se ke eres mujer ermoza de vista; i sera ke kuando te veran los ejipsyanos, diran: esta es su mujer; i me mataran a mi....dunke, di, te rogo, ke eres mi ermana, para ke sea bien a mi, i biva mi alma por tu kavza".

En realidad, este konsejo no fue de nada bueno, i rezulto ke Sara fue tomada a kaza de Paro, djustamente por no saver ke tala mujer ermoza era mujer kazada.

En konsekuensa, el Dio firio a Paro i a su kaza kon grande yagas por kavza de Sara, la mujer de Avraam; ansi ke Sara fue retornada a Avraam, i los dos, djuntos kon todos sus bienes, vinyeron a morar a la tierra del Negev.

Pekado, ke egzaktamente lo mismo okurio i en este pais kon Avimeleh, el rey de Grar, el kual embiyo i tomo a Sara....
Una vez mas, fue porke disho Avraam de Sara su mujer - "Es mi ermana !".
Ma, el Dio vino a Avimeleh en suenios de noche, i le disho:
- "Ek, muerto eres a kavza de la mujer ke aves tomado, la kual es kazada kon marido".

El doble yerro de Avraam, mos empusha a pensar ke kada benadam tyene de kuidar i tomar lision de su yerro, i non repetirlo.

Ma, el prinsipal en muestra perasha es el tema de la Djustisia Divina.

Avimeleh (en su suenio) le disho al Dio:

- "Adonay, mataras tambien al inosente?
Avraam me avia dicho: mi ermana es.
Kon limpieza de mis palmas ize esto".

Una diskusion semejante kon el Dio, i kon mucho mas de fortaleza, topamos en las palavras de Avraam, rogando al Dio de no destruir a la sivdad de Sedom:

" - ? Destruiras tambien al djusto kon el malo?... .Kisas ay sinkuenta djustos adientro de la sivdad....? destruiras tambien i no perdonaras al lugar por amor de los sinkuenta djustos ke esten aya? Leshos de ti el azer tal..... El djuez de toda la tierra no ara djuisyo"?.

Avraam mantuvo una larga diskusion kon el Dio en este tema.
Ma, de la otra parte, en un otro evenimiento, ke akontesio despues de estas kozas, oyo Avraam el orden del Dio:

- "Toma agora a tu ijo...a Yitzhak...i alsalo ayi por alsasion sovre uno de los montes ke yo te dire".

Avraam no ezito ni un momento, i madrugo a kumplir a este orden (aun ke, en realidad, este mandamiento paresiya a prima vista una anulasion del pakto ke avia echo el Dio kon Avraam:
("En Yitzhak te sera yamada desendensia")...

La kreensa de Avraam en el Dio fue kompleta i inkondisionala !
 
La Haftare es Reyes II 4, 1-23
 
 
 
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